3 reacties

  1. Ja hoor, het is weer raak. En men zal wel weer zeggen daar is die klaagzanger weer. Kan het niet laten. Weer de brokkenweg A4. Ook bij drie stroken in de toekomst zal het NIET beter worden.
    In uitgelekte stukken van het regeeraccoord van het aanstaand neoliberaal-ultraconservatieve kabinet Rutte III valt weer te lezen dat “business as usual” gewoon doorgaat. De invloed van het VVD66 slagschip is weer duidelijk aanwezig.
    Want Rutte III steekt weer 2000 miljoen euro in asfalt EN om nog meer stroken vrij te geven waar 130 km/uur wordt toegestaan. Nog meer CO2, NOx en fijnstof vervuiling en NOG MEER ongelukken. Ondanks de rechterlijke uitspraak inzake Milieudefensie. Want Charley Aptroot, voormalig VVD kamerlid en nu burgervader in Zoetermeer, was een keer in Denemarken geweest. Daar reden ze ook 130 km/uur, want dat gaf minder verkeersdoden. Lekker doorscheuren maar. Bleek achteraf niet waar te zijn, want het gaf juist 25% MEER verkeersdoden. Foutje, even…bellen. Maar het VVD prutsers duo Aptroot – Schultz had de snelheidsborden inmiddels al voorzien van nieuwe stickers met 130 erop. En een oerwoud van verschillende verkeerssnelheden op de snelwegen ingevoerd. En daarmee meer kans op ongelukken. Prutsers!
    De VVD claimt gegarandeerd weer het bastion I&M en RWS. Dus gaat de asfalt- en snelheidsmanie door. Vrijheid voor de automobilist, niet voor de omwonenden en het milieu!
    Gelukkig is Rutte III een wankele combinatie. Valt ze spoedig om, dan verdwijnt Rutte voor mogelijk een carriere bij de EU en valt daarmee de macht van de VVD weg. Want Rutte = VVD. Geen alternatief voorhanden.
    In onze regio zal het probleem van de congestie niet afnemen, maar juist toenemen door de aanleg van o.a. de vermaledijde Rijnlandroute. Met leugens, onjuiste uitgangspunten en een falende Leids college erdoorheen gedrukt in de vorm van een uiterste omstreden inpassing. Een 2 baans weg zonder vluchtstroken die dadelijk van de Ommedijk tot Vlietland vast staat. Want deze roetriool trekt autoverslaafden van overal in deze regio aan. Met eveneens gevaarlijke stoffen vervoer in de tunnelbuizen zonder vluchtstroken, één plof en het drama is niet te overzien. Hopelijk kunnen we na maart 2018 in deze gemeente een groenere coalitie vormen met veel minder macht voor neoliberaal VVD66 en de auto- en asfaltverslaving in te dammen. En met minder berichten op Sleutelstad van auto ongelukken. Want elke dode of gewonde op het altaar der asfalteconomie is er één teveel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt cookies. Lees meer over onze cookies.