Inwoners en ondernemers geven gemeente Zoeterwoude een dikke voldoende

0

Uit een eerder dit jaar gehouden onderzoek is gebleken dat inwoners en bedrijven binnen de gemeente Zoeterwoude zeer tevreden zijn over de dienstverlening van de gemeente. Zij gaven de gemeente een rapportcijfer 7,5. Bij vergelijkbare gemeenten is dit gemiddeld een 6.8.

Zoeterwoude gaat niet tevreden achterover leunen, maar doet zelfs een stap extra. De gemeente heeft een actieplan met ruim 70 punten gemaakt die uitgevoerd worden om de dienstverlening nog verder te verbeteren. “We zijn er immers  voor de inwoners en de bedrijven”, vindt burgemeester Liesbeth Bloemen. “En als zij vinden dat het beter kan, dan doen we daar iets mee. We doen het erg goed, als je kijkt naar onze rapportcijfers. Maar uiteraard zijn er altijd nog zaken die verbeterd kunnen worden. En dat doen we dan ook.”

Enorme respons
Inwoners van Zoeterwoude blijken zeer betrokken inwoners. Er werden maar liefst 1.369 ideeën en wensen aangedragen. Deze zijn allemaal bestudeerd en waar mogelijk opgepakt. Sommige zaken zijn direct aangepast. Zo gaven nogal wat inwoners aan dat openingstijden niet altijd goed aansluiten bij hun behoefte. Daarom is het afvalbrengstation per 1 november langer open op zaterdagen en is de afdeling Burgerzaken op dinsdagen voortaan tot 20.00 uur open op afspraak.

Andere zaken werden al tijdens het onderzoek aangepakt. De huttenbouw bij de Zonnegaarde is aantrekkelijker geworden door het beschikbaar stellen van natuurlijke materialen als takken. De gemeentelijke website is inmiddels volledig vernieuwd en een aantal andere zaken wordt volgend jaar aangepast.

Het volledige actieplan kunt u onderaan deze pagina raadplegen.

Delen

Laat een reactie achter

Over de auteur

Chris de Waard

Hoofdredacteur en oprichter van deze site en de radiozender Sleutelstad 93.7 FM. Volg met name de Leidse gemeentepolitiek en bericht daar over.

Deze site gebruikt cookies. Lees meer over onze cookies.