Alfa Media wint voorronde LEF

Gisteravond werd in het Holiday Inn Hotel in Leiden, de eerste voorronde van “LEF”  gehouden, de starterswedstrijd voor de regio Rijnland. “LEF” is sinds 1995 uitgegroeid tot een levendig en uitstekend bezocht business evenement, zo bleek ook weer gisteravond; er kwamen nog veel meer belangstellenden dan werd verwacht.

Als informele katalysator van zakelijke netwerken biedt “LEF” jonge ondernemers een goed platform voor publiek. Het succes van deze formule is te verklaren door de structuur van vier voorronden, met aan het slot de finale en de te behalen prijzen en bovendien de professionele inbreng van de sponsoren. De finale van deze ronde zal op 12 juni 2007 plaatsvinden. Criteria waaraan de deelnemers moeten voldoen zijn o.a.: innovatie, concurrentiekracht, haalbaarheid en professionaliteit. Na de opening door Ramses Braakman, kwamen als eerste Alexander Arenthorst en Fabian de Graaf hun bedrijf  “Alfa Media BV” presenteren. Hun beoogde kernactiviteit is het uitgeven van een landelijke gratis tabloid, met “human Interest” en “easy to read infotainment”. (info en entertainment red.) De Graaf: “Het wordt geen nieuwsblad of roddelblad, het gaat gewoon over wat mensen in hun vrije tijd willen doen. Het gaat er uitzien als een krant, met de inhoud van een tijdschrift, een “tijdblad” dus, met veel foto’s, games, strips en prijsvragen”.

Belangrijk vinden beiden, de interactie met de lezers. Het plan is om het blad, genaamd “WeeklyBreak” wekelijks uit te brengen en deze onder andere te verspreiden bij de zes grote NS stations in Nederland. De Graaf en Arenthorst hebben grootse toekomstplannen, zoals een interneteditie, een digitaal tv-kanaal en het uitbreiden van hun activiteiten naar het buitenland.

De tweede kandidaat was “G&I Works voor Governance & Integrity”, gepresenteerd door Huub Meij en Leonard de Jong. Jos Delnoij, die op het programma stond aangekondigd moest helaas door omstandigheden verstek laten gaan. De Jong begon op intrigerende wijze het publiek te bevragen over de twijfels die er bestaan bij het nemen van belangrijke beslissingen.Daarna nam Meij het woord en legde de doelstellingen en de vernieuwing van hun bedrijf uit. “G&I Works” voert integriteitsprogramma’s uit voor onderwijs, gezondheidszorg en met name voor de overheid. Vier filosofen willen met “denkkracht” de ambtenaren ondersteunen. “G&I Works” produceert gerechtigheid en helpt mee aan het bouwen van structuur en het handhaven van de normen en waarden binnen organisaties.

De derde en laatste kandidaat was Els Jacobs, die haar bedrijf “DeHuishoudCoach”  presenteerde. “De HuishoudCoach” biedt ondersteuning aan particulieren en bedrijven bij het op orde brengen en houden van hun huis en administratie. Jacobs hield een fris en helder betoog over de inhoud en achtergronden van haar bedrijf. Jacobs, moeder van drie kinderen en zelf een gewezen chaoot wist het publiek goed te bereiken en verschillende mensen knikten bij de herkenning van de situaties, die Jacobs schetste, van een dichtslibbend huishouden of van stapels onverwerkte administratie. Jacobs maakt gebruik van een totaal transparante benadering. Jacobs: ” Waar het mij om gaat is dat mijn klanten leren omgaan met deze adviezen en vooral ook de follow up, ik blijf nog een half jaar e-mail ondersteuning bieden”. Jacobs werkt met een zelf ontwikkelde spaarmethode die bestaat uit complete pakketten van diensten voor een opgeruimd leven, die afgestemd zijn op de situatie van de klant. Haar tips en oplossingen zijn gratis te downloaden op de website. Verder lichtte Jacobs een tipje van de sluier op over haar nieuwe project: “De KantoorCoach”. Aan alle deelnemers werden kritische vragen gesteld door de jury en het publiek

Na de pauze was het woord aan Ed v.d. Kraan van Kamsteeg Autolease (sponsor). V.d Kraan besprak in het kort de drie deelnemende bedrijven en beëindigde zijn woorden met de uitspraak;: “Ik ben blij, dat ik geen man hoef te zoenen”, hetgeen dus inhield, dat Els Jacobs met haar bedrijf “De HuishoudCoach” de Publieksprijs had gewonnen!

De jury vond dat, Alexander Arenthorst en Fabian de Graaf hun bedrijf “Alfa Media BV” het meeste “LEF” hadden getoond en benoemde hen tot winnaar van de eerste ronde. Alle deelnemers ontvingen een bloemetje en een sporttas, de winnaars ontvingen bovendien twee cheques van € 1500,-.

Delen

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Over de auteur

Je bent nu offline