Foto: www.rabobank.nl
De technische storing waar de Rabobank in het weekend van 19 en 20 februari mee kampte, is volgens de bank eindelijk opgelost. Gisteren en vandaag konden nog steeds veel mensen, afhankelijk van de provider, nog niet internetbankieren. De website zou nu voor iedereen weer bereikbaar moeten zijn. Ook iDEAL kan weer gebruikt worden. Er was sprake van een technische storing als gevolg van problemen met het netwerk. De Rabo doet nu onderzoek naar wat er precies heeft plaatsgevonden. Incidenteel is het mogelijk dat er nog sprake is van een verstoring. In dat geval kan men contact opnemen met de helpdesk: 0900-0905.
Update: De Volkskrant meldt dat de Rabobank aangifte doet, omdat een onbekende partij dit weekeinde met opzet de website heeft platgelegd. De nog onbekende partij had met opzet het netwerk van de bank overladen met grote hoeveelheden dataverkeer. Volgens de bank is er op geen enkele wijze sprake geweest van inbreuk op de bancaire systemen en klantgegevens. Inmiddels heeft de Rabobank samen met telecomaanbieders technische aanpassingen gedaan om eventuele nieuwe pogingen tot blokkades te voorkomen.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907