Leiden Marketing heeft een aantal kunstenaars de opdracht gegeven om een 3D tekening op het Stationsplein te maken van een tulpenveld. Zondagavond begonnen ze en nu is de tekening klaar. In de tekening staat de tulp centraal als een symbool voor Leiden als ‘hoofdstad van de Bollenstreek’. Ook is het een verwijzing naar de Keukenhof Express die Leiden tot half mei direct met Keukenhof in Lisse verbindt. De tekening op het Stationsplein is tot 18 mei 2016 te zien.
De 3D tekening is onderdeel van de bloemencampagne waarin Leiden benadrukt dat de stad zowel het startpunt als de uitvalsbasis is voor de bloemenregio. Met de tekening wil Leiden Marketing de verbinding tussen stad en bloemen visualiseren. Het was immers Carolus Clusius die de eerste tulp naar Leiden bracht en deze in de Hortus botanicus plantte. Tot eind mei staan in de regio de bollenvelden in bloei en dat trekt ook veel bezoekers naar de stad.
In de 3D tekening wordt een optische illusie met perspectief gecreëerd. Bij de juiste kijkhoek toont de 3D tekening een diepte effect, in de tulpenvelden, en een rechtopstaand realistisch object, de tulpen. Hierdoor lijkt het alsof iemand echt tussen of bovenop de tulpen(velden) staat. Leiden Marketing hoopt dat de tekening massaal gebruikt gaat worden om tulpenselfies te maken die vervolgens met de hashtag #LoveLeiden te gebruiken op de verschillende sociale media.
Leiden RegioSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907