Extra rijstrook rijksweg A4 bij Leiden

14

De A4 tussen Leiden en het knooppunt Burgerveen krijgt in beide rijstroken een extra rijstrook. Dat heeft minister Schultz van infrastructuur besloten. Het stuk snelweg staat al jaren hoog in het dagelijkse overzicht van files. Voor de aanpak van het knelpunt is 50 miljoen euro beschikbaar. Het duurt nog wel enkele jaren voordat de werkzaamheden zijn uitgevoerd en het fileleed is geleden.

Delen

14 reacties

  1. Idee om wat minder auto te rijden en het milieu overbodig te belasten? Ontneemt ook de politici om maar te blijven asfalteren en de oude fossiele economie in stand te houden. Over 5 jaar is het ach ach fileleed van autoverslaafde NL op de A4 misschien even weg. En dan opent de Rijnlandroete. Pats! Vast van de A4 tot de A44. Nou maar hopen dat het verfrommelde blik de tunnel en tunnelbak niet te lang versperren. Geen hulpverlener kan erbij. Maar wel even wat rust en schone lucht voor de omwonenden.

    • Kleine aanvulling na bestudering van wat stukken van de provincie over verbreding A4 en inpassing van de RR. Provincie Zuid Holland heeft de Rijnlandroute (met instemming van de regio wo. Leiden) aangewezen als gevaarlijke stoffen route tussen de A44 en dadelijk verbrede A4. Om o.a. de Utrechtse Baan en N14 in Den Haag te ontlasten en veiliger te maken. Dat betekent dat vrachtwagens met chemische stoffen, gas, benzine, e.d. door de tunnelbak en 2,5 km lange tunnel van de A44 naar de A4 mogen denderen. Met steeds meer roekeloos rijdende en soms dronken oosteuropese chauffeurs achter het stuur en een aanzuigende werking van nog meer verkeer door de voortgaande asfaltering rond Leiden is er altijd een kans op een aardige klap. En zit autoverslaafd NL als een rat in de val. Er wordt ook toegegeven in de stukken van de provincie dat hulpverleners moeilijk ter plaatse kunnen zijn bij calamiteiten in zowel tunnelbak als tunnelbuis. Er zijn nl. geen vluchtstroken, alleen maar dwarsverbindingen tussen de tunnelbuizen en wat trappetjes naar de polders.
      Ook hier een bewijs dat de neoliberalen geen snars geven om het welzijn van de omwonenden en zelfs niet van de door op hen handen gedragen autoverslaafde kiesvee in NL.

      • Bah wat een zuur gelul en wishfull thinking Huub. Je geeft ook geen oplossing. Kom niet met die vermaledijde OV hier in de randstad want daarmee krijg je autorijdend Nederland echt niet minder van op de weg.

  2. Cadeau van automaniakale Melaniets (VVD) voor Melaniets (VVD) op kosten van u en mij en uitgevoerd voor veel te veel geld door een bevriende relatie, zoals dat in haar VVD-kringen meestal gaat?
    De suggestie van een substantiële verbetering van en investering in het openbaar vervoer is uiteraard vloeken in de VVD-Kerk van het Heilige Asfalt.

  3. Anja Tukker-de Groot

    Als ze dan maar geen ritsstroken aanleggen want dit veroorzaakt juist files (zoals bij leiden zuidwest richting Den Haag en na de schipholtunnel richting A’dam). Wanneer hebben ze dat nu eens door?

  4. Hadden ze dit voor de vorige verbreding die zo’n jaar of vijf geleden voltooid is niet kunnen bedenken? Ieder normaal denkend mens waarschijnlijk wel, maar menig ambtenaar in Den Haag en de Provincie niet. Regeren is vooruitzien zeggen ze wel eens, maar dan moeten er wel wat meer mensen kennis van zaken en denkvermogen in de politiek aangesteld worden. En niet de vriendjes van de vriendjes van de hoogste ambtenaren.

    • Deze heer JaPion die regelmatig toejuicht dat jaja met meer asfalt de files op te lossen zijn komt na 2022 in de Leidse regio bedrogen uit. De domheid hiervan zie je in de VVD papegaaien krant Telegraaf. “Rijnlandroute neemt over 5 jaar flessehals bij Leiderdorp weg”. Hoe dom en slecht voorgelicht kun je zijn. Fake News. De RR ligt helemaal niet bij Leiderdorp. Maar midden in de laatste groene polders en strak langs woonwijken ten zuiden van Leiden. Rechtse labbekakken. Wanneer deze nieuwe spaak tussen de A4 en A44, Rijnlandroute genaamd, mogelijk gereed is. Dan wordt het vanaf Leiden West tot aan Burgerveen één grote file wanneer autoverslaafd NL zich hierop stort. Meer wegen doodlopende wegen! En nog meer oude fossiele economie!

Deze site gebruikt cookies. Lees meer over onze cookies.