Burgemeester Henri Lenferink heeft het Burgerjaarverslag 2003 gepresenteerd. Sinds vorig jaar is de burgemeester verplicht dat uit te brengen. In het verslag rapporteert hij over de kwaliteit van de dienstverlening en de kwaliteit van de procedures voor burgerparticipatie.Het Leidse Burgerjaarverslag 2003 laat onder andere zien dat het percentage tevreden klanten over de dienstverlening is gestegen ten opzichte van het jaar 2002. Ruim 95% van de burgers beoordeelt de vriendelijkheid van het personeel met een 7 of hoger. Ook de behulpzaamheid van het personeel en de correctheid van afhandeling scoren hoog.
Burgemeester Lenferink geeft aan dat hij na de zomer van start gaat met een spreekuur voor de Leidse burgers, waarin bewoners hun vragen persoonlijk aan de burgemeester kunnen stellen. Op die manier kan hij nog beter in contact blijven met datgene wat er leeft in de stad. Het eerste spreekuur zal samenvallen met de Open Dagen Stadhuis, in het kader van de Open Monumenten Dagen.
Het Burgerjaarverslag 2003 baseert zich op cijfers uit de stadsenquête 2003. Uit deze enquête blijkt ook dat de servicepunten het beter deden dan vorig jaar. Een punt van aandacht blijft de schriftelijke beantwoording van brieven. Het duurt vaak nog te lang voordat burgers antwoord krijgen op hun brieven. De burgemeester belooft in het Burgerjaarverslag hier wat aan te gaan doen.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907