In het kader van burgertevredenheid gaat Politie Hollands Midden haar communicatie met de burger verbeteren. Deze week wordt huis aan huis de ‘Politiepost’ in de regio verspreid, deze krant bevat actuele informatie over het korps. Bovendien is men gestart met het informeren van mensen die aangifte hebben gedaan over het verloop daarvan. Onlangs heeft het korps een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd over het opnemen van aangiftes. Over het algemeen zijn mensen tevreden over de wijze waarop dit gebeurt en belonen het met een 7,5.
Een van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek is dat mensen graag geïnformeerd willen worden over het verloop van hun aangifte. Dat was voor het korps de aanleiding om al tijdens het klanttevredenheidsonderzoek te starten met het informeren van aangevers.
Iedereen die aangifte heeft gedaan, wordt na verloop van tijd teruggebeld door een politiemedewerker. Deze medewerker geeft de stand van zaken over de aangifte door. Men hoort dan of de zaak wel of niet is opgelost, nog in onderzoek is of dat de informatie wordt gebruikt in een ander lopend onderzoek. Op deze manier hoopt de politie de burger meer te betrekken bij het verloop van het politieonderzoek.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907