Chatten met Kindertelefoon

Chatten blijkt een toegankelijke ingang voor kinderen met problemen. Naast de bekende ‘Kindertelefoon’ maken jongeren steeds meer gebruik van chatten in plaats van bellen. Landelijk coördinator van De Kindertelefoon, Rafael van Crimpen: “De Kindertelefoon voert jaarlijks ruim 100.000 serieuze gesprekken met kinderen via telefoon en chat. Het aantal beantwoorde chatverzoeken neemt de laatste jaren sterk toe van ruim 4.000 in 2005 tot ruim 21.000 in 2007. In de eerste twee maanden van dit jaar hebben wij al ruim 7.500 chatoproepen beantwoord, een toename van 270% in vergelijking met dezelfde periode in 2007”.

Daar tegenover staat dat het gemiddelde aantal telefoongesprekken met kinderen, die hun problemen kwijt willen, met bijna de helft is afgenomen. Reden temeer voor de organisatie om een vernieuwde website te openen waarbij de kinderen meer online kunnen communiceren, zowel met elkaar als met een hulpverlener: www.kindertelefoon.nl.

Advertentie

Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×