Online enquête populariteit koopavonden

Het Centrummanagement Leiden is gestart met een online enquête naar de populariteit van koopavonden. De vragenlijst staat op www.centrumvanleiden.nl. In steeds meer steden neemt de belangstelling voor koopavonden af. Oorzaken van die daling kunnen de koopzondagen zijn en het stijgende aantal aankopen via internet. Ook het toenemende gevoel van onveiligheid speelt een rol. Centrummanager Joost Bleijie ziet dat in Leiden steeds meer winkels hun deuren op de donderdagse koopavond sluiten, iets wat de sfeer en gezelligheid niet ten goede komt. Hij wil met behulp van de online enquête onderzoeken hoe de Leidenaars de koopavonden nu ervaren en waarderen. “We zijn erg benieuwd hoe vaak Leidenaren naar de koopavonden gaan, wat de waardering ervan is en of men zich onveilig voelt. Natuurlijk is het ook erg interessant om te weten of Leidenaren koopavonden combineren met bijvoorbeeld een bezoek aan de bioscoop, museum of horeca”, aldus de Centrummanager. Als uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de Leidenaars de koopavonden onaantrekkelijk vindt, is Bleijie niet van plan ze op te geven. Hij gaat dan op zoek naar nieuwe impulsmogelijkheden. Ook sluit hij niet uit dat de koopavonden verplaatst worden naar bijvoorbeeld de vrijdag of zaterdag.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

×