Als het aan wethouder Van Woensel ligt, lanceert Leiden nog dit jaar een zogenaamde ‘overlast-app’. via die applicatie kan iedereen met een iPhone, BlackBerry of Androïd mobieltje direct overlast doorgeven door een foto te maken die bij de gemeente meteen op de goede plek terecht komt. Het kan daarbij gaan om zaken als een ontbrekende stoeptegel, zwerfvuil of defecte straatverlichting. Ook kunnen burgers op die manier ideën aan de gemeente sturen. Via internet kunnen dergelijke meldingen nu al gedaan worden. Leiden is aangesloten bij de website verbeterdebuurt.nl.
Hoe effectief de nieuwe manier van melden gaat worden, moet blijken. Van de 54 problemen die deze maand via verbeterdebuurt.nl werden aangemeld, zijn er pas vier verholpen.
Leiden wil de komende tijd steeds meer gaan doen aan digitale dienstverlening. Dat moet eraan bijdragen dat de stad binnen enkele jaren de klantvriendelijkste gemeente van Nederland wordt. Vorig jaar viel Rotterdam die eer te beurt.
LeidenSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907