Sensoor Zuid-Holland Noord signaleert in het onlangs verschenen jaarverslag, een toename van eenzaamheid. De telefonische hulpdienst was ook het afgelopen jaar dag en nacht bereikbaar voor mensen die behoefte hadden aan een luisterend oor en wat persoonlijke aandacht. In ruim eenderde van de gesprekken die de vrijwilligers voerden, speelde eenzaamheid een grote rol. Een jaar eerder, was eenzaamheid minder vaak een reden om Sensoor te bellen. Mensen die via chat contact met Sensoor zochten, deden dat vooral vanwege relatieproblemen. De ouderenhulplijn werd in de eerste plaats benaderd door mensen met informatieve vragen.
Aan vrijwilligers had Sensoor geen gebrek. Er waren er vorig jaar gemiddeld 80. Om de bereikbaarheid te verbeteren, heeft Sensoor het afgelopen jaar geïnvesteerd in VOIP, bellen via internet.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907