Verlengen N11 van de baan

7

De N11 wordt niet verlengd langs of door het polderpark Cronesteyn. Dat meldde wethouder Strijk afgelopen week aan de raadscommissie. De gemeente Leiden onderzocht die mogelijkheid de afgelopen periode als alternatief voor de bypass door de Oostvlietpolder, tussen de Voorschoterweg en de Europaweg. Vorige week kreeg GroenLinks Leiden de VVD Leiden nog mee in een motie waarin het college wordt opgeroepen de N11 niet te verlengen. “Handen af van Cronesteyn”, heette dat. Voor asfaltpartij VVD achteraf een makkie om te scoren. Die wisten allang dat de weg er sowieso niet zou komen.

Delen

7 reacties

  1. Het verbaast me niets dat de verlengde N11 er niet komt. Hoe kun je die ooit aansluiten op de Kanaalweg? Bij die aansluiting zitten de spoorlijn en het water teveel in de weg. Een aansluiting op de Kanaalweg zou alleen kunnen met forse ingrepen in de omgeving, en omwonenden zullen dat niet accepteren.

    De enige opties die overblijven zijn dus de Bypass OVP of een verbrede Europaweg en Lammebrug.

  2. Inderdaad makkelijk scoren voor de VVD: plannen loslaten waarvan je weet dat ze het toch niet zullen halen. Net als bij de Ringweg Oost dus, die ook niet meer te redden was.

    Het zou de VVD sieren als ze hun steun aan het Zoeken naar Balans tracé van de Rijnlandroute loslieten en zich gingen bekommeren om Stevenshof en Oostvlietpolder!

  3. @frankieboy: het zou de VVD sieren als ze zich eens zouden inzetten voor de belangen van Leiden… ipv zich in te zetten voor de automobilist die van niks naar nergens door Leiden scheurt.

  4. Mooiste route is de Churchill laan… vanaf de A44 naar de A4 in een tunnel/bak. Van alle problemen af. Leg er ook de snelspoor (of hoe dat mag heten) door van Katwijk naar Gouda en klaar is kees.

  5. naar mijn mening werd er weer wat geroepen: verleng de N11. dat wekt weer een discussie op die nergens heen leidt. zo vinden we natuurlijk weer geen oplossing. er zijn al zoveel euro’s verbrast door alleen maar te praten en niet te doen. rijngouwelijn: de duurste tram die er nooit kwam; uitgewerkte plannen, etc. allemaal in de papierbak. kapitaalvernietiging pur sang.
    gaat de rijnlandroute dezelfde kant op?

    is er niet iemand met visie, is er niet iemand die een strak uitgewerkt plan kan presenteren dat vervolgens wel uitgevoerd MOET worden, willen we in leiden en omstreken niet een beetje erg dichtslibben. ik bedoel, leiden HEEFT een centrumfunctie. je kunt er letterlijk en figuurlijk niet omheen…

    hoe lossen andere steden dat op? kijk naar gelijkwaardige steden zoals delft. qua OV en autoverkeer toch goed vergelijkbaar, zou je zeggen. met enig gemak kan je om delft heen rijden. kunnen we daar in leiden niets van leren?

  6. @andre: ja, bijvoorbeeld. mooie boortunnel, net zoals de sijtwendetunnel in leidschendam/voorburg, maar dan wat langer misschien…

  7. Hoe houdt je andere aan het werk, met dit soort nutteloze discussies over een weg.

    Ze hebben daar echt niks beter te doen(het ergste is, ze krijgen er nog voor betaald ook)…en gaan ze weer eens verzinnen waar er een weg kan komen, en weer eens nutteloos geld over de balk kunnen smijten.

    Het is ook een keer genoeg….om elk groen stukje maar beet te pakken en er weer een weg te maken. Graag nog een beetje groen om ons heen!

    En ga eens wat zinnigs doen met het geld wat je verdiend. Echt werken i.p.v nuttteloos je tijd verdoen!

Over de auteur

Chris de Waard

Hoofdredacteur en oprichter van deze site en de radiozender Sleutelstad 93.7 FM. Volgt met name de gemeentepolitiek in Leiden en de regio.

Je bent nu offline