Morgen start Leiden Marketing met een landelijke campagne om de Leidse musea op de kaart te zetten en Leiden als stad te ‘branden’. De campagne Duurt tot en met 30 maart en is een samenwerking van Leiden Marketing, Museumgroep Leiden, de Hotels van Leiden en CORPUS `reis door de mens’. Leiden wordt acht weken lang gepromoot als museumstad in zowel online als offline media. Iedere week staat een Leids museum centraal in de zaterdageditie van de Volkskrant.
De campagne wordt versterkt door viermaal een hele pagina in het NRC. Op www.vk.nl en op www.leiden.nl wordt een speciale actiepagina ingericht waar bezoekers prijzen kunnen winnen. Er worden 150.000 krasloten verdeeld over 3300 culturele instellingen door heel Nederland. Deze krasloten bevatten een unieke code, die ingevuld kan worden op www.leiden.nl. Met de actiecode kunnen deelnemers het Sleutelspel spelen en kans maken op diverse prijzen, waaronder overnachtingen in hotels en museum jaarkaarten.
Achtereenvolgend zullen Naturalis, Rijksmuseum van Oudheden, Museum Boerhaave, Japanmuseum SieboldHuis, Rijksmuseum Volkenkunde, Museum De Lakenhal, Hortus botanicus Leiden en CORPUS `reis door de mens’ tijdens de campagne gepromoot worden. Door middel van de bon in de Volkskrant of op vk.nl kan het museum dat die week centraal staat, gratis worden bezocht.
LeidenSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907