Namens Leiden was Mincke Pijpers, Senior Marketeer Branding van Leiden Marketing (derde van rechts), aanwezig bij het startschot van Pilgrimjaar 2020 in Plymouth (Foto: Leiden Marketing).

Leiden werkt samen met Britten en Amerikanen aan Pilgrimjaar 2020

Het was één van de invloedrijkste zeereizen uit de geschiedenis. Over vijf jaar is het precies 400 jaar geleden dat de Pilgrims met de Mayflower de oversteek maakten naar Amerika. Onlangs is in het Engelse Plymouth het startschot gegeven voor de herdenking in het Pilgrimjaar 2020, een samenwerkingsverband tussen steden in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Leiden speelde ook een rol in deze historische gebeurtenis en doet daarom ook mee.

“De stad Leiden was 11 jaar lang de thuisbasis van de Pilgrims totdat zij in 1620 met het schip de ‘Mayflower’ vertrokken naar de Verenigde Staten”, vertelt Martijn Bulthuis, directeur van Leiden Marketing. “Daar worden ze gezien als de ‘founding fathers’ van Amerika. Door onze participatie aan het Pilgrimjaar zullen er meer Amerikanen en Engelsen naar Leiden komen. Tegelijkertijd vestigen wij op nationaal en regionaal niveau meer aandacht op onze pilgrimhistorie.”

Advertentie

Leiden pilgrimjaar


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×