Met de enorme hoeveelheid – toenemende – mogelijkheden voor consumenten om bepaalde aankopen te doen, wordt het steeds belangrijker voor detaillisten om zich te onderscheiden. Online of offline, de zoekende consument moet een goed gevoel hebben bij het aanbod.
Er zijn veel mogelijkheden om in de gunst van de potentiële klant te komen. Een verzorgde presentatie, of een grappige. Een relevant keurmerk, vriendelijke standaardprijzen en natuurlijk leuke lokkertjes. Tijdelijk prijsverlagingen zijn van grote invloed op het koopgedrag. Immers, wie wil er nou niet shoppen met korting? Maar het gaat om het samenspel van al die factoren. Met alleen kortingen is het lastig om de consument te verleiden.
Naast het bieden van verschillende kortingen in combinatie met eerdergenoemde zaken die voor de consument van belang zijn, is het ook belangrijk om te kijken op welke manier het voordeel wordt aangeprezen. Shopkorting heeft dat goed begrepen. Met allerlei kortingen wordt op verschillende manieren voordeel geboden. Gratis een extra hoeveelheid van een product bijvoorbeeld. Of het verstrekken van kortingscodes.
Ook is het goed om consumenten een makkelijker manier te bieden om producten met elkaar te vergelijken. door bij een uitgekozen televisie ook enkele andere, luxere types te presenteren, lijkt de prijs van het gekozen exemplaar ineens een stuk vriendelijker. Gratis blijft natuurlijk het magische woord bij uitstek. Acties als 2 plus 1 gratis doen het altijd goed. Consumenten hebben er veel voor over om bijvoorbeeld in aanmerking te komen voor gratis verzending bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag en zullen geneigd zijn meer te kopen.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907