(Foto's: Emile van Aelst).

Google start Privacy Tour in Leiden

Vanochtend waren de vrolijke kleuren van Google te vinden voor het Gemeentehuis van Leiden. Reden voor de komst was de start van de ‘Privacy Tour’, een campagne die gebruikers bewust moet maken van de mogelijkheden die er zijn op het gebied van privacy en Google producten. Google directeur Pim van der Feltz was aanwezig om het geheel feestelijk in te luiden. Ook benadrukte hij het belang van privacy.

Siebe Schuemie in gesprek met Google Nederland directeur Pim van der Feltz over de Google Privacy Tour.

Geïnteresseerden konden een ‘privacy check’ laten doen bij de caravan die Google speciaal voor de gelegenheid op het Stadhuisplein had gestald. In ongeveer twee minuten kunnen gebruikers nalopen wat hij of zij juist wel of niet met de buitenwereld willen delen. Pim van der Feltz benadrukt dat iedereen dit eenvoudig zelf kan doen door te zoeken op ‘Google privacy check’. Nederlanders zijn sowieso erg met privacy bezig. Nederlanders staan tweede van de wereld op het gebied van zoekopdrachten met betrekking tot privacy. “Iedereen heeft wel iets dat anderen niet hoeven te weten”, beaamt ook Rachid Finge, oud-Leidenaar én communicatiemanager van Google Nederland.

Siebe Schuemie doet samen met Google communicatiemanager Rachid Finge en Reanne van Kleef de Google privacycheck.

Leiden is de eerste in een reeks van ongeveer twintig steden die Google zal bezoeken. Per stad zullen er er ‘Googlers’ aanwezig zijn die op de een of andere manier een binding met de stad hebben.

Advertentie

Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×