Barry Badpak lanceert carnavalsnummer met oprichters 'Slechte Grappen'

Barry Badpak heeft samen met de mannen achter Social Media-hit ‘Slechte Grappen’ een carnavalsnummer gemaakt. Het nummer, genaamd ‘Kratje Bier’, staat vanaf 1 januari op YouTube en is vanaf 12 januari via Spotify te beluisteren.

Voor Jeff van der Slot (25) en Vincent van Schie (27) gaat er met de lancering van het nummer een lang gekoesterde droom in vervulling. De geboren Noordwijkerhouters zijn bij het grote publiek bekend als de mannen achter een van de grootste Nederlandse Facebookpagina’s: Slechte Grappen.

De mannen verzonnen Slechte Grappen tijdens hun studententijd (beide doen een studie Informatica) in Leiden. Binnen een half jaar had Slechte Grappen 100.000 volgers op Twitter bereikt en was hiermee het eerste Nederlandse Twitter account die deze mijlpaal had bereikt.

Daarna is snel ingespeeld op het succes van Facebook door een Facebookpagina aan te maken en met de naamsbekendheid van Twitter werd Slechte Grappen hier ook snel een grote naam met ondertussen al 738.000 likes. Op Twitter heeft het inmiddels zo’n 500.000 volgers en ook op Instagram zijn ze actief, met 220.000 volgers. De gelijknamige website www.slechtegrappen.nl wordt door een kleine miljoen mensen per maand bezocht.

In Leiden leerden  ze de mannen van Barry Badpak kennen. Jaren lang werden ideeën uitgewisseld omtrent het maken van een carnavalskraker. Zes jaar later is het dan eindelijk zover. Barry Badpak en Slechte Grappen hebben de handen in een geslagen en een carnavalshit gemaakt. Het nummer genaamd “Kratje Bier” is geïnspireerd op Lil’Kleine’s hit “Krantenwijk” met Rapper Boef.

De mannen achter ‘Slechte Grappen’: Jeff van der Slot (links) en Vincent van Schie (rechts). (Foto: PR).

Van Schie: “Al jaren stond het maken van een carnavalskraker hoog op mijn Bucket list, en nu is die droom werkelijkheid geworden. Jeff heb ik uiteindelijk gewoon meegetrokken in mijn lumineuze droom, maar beide zijn ontzettend trots op het eindresultaat. Nu nog hopen dat het een hit wordt, haha! En wie weet, misschien proberen we van de zomer een zomerhit te maken.”

Wouter Vermeulen van Barry Badpak: “Uiteindelijk hebben wij de stoute schoenen aantrokken en tegen de mannen van Slechte Grappen gezegd: Kom op, we gaan dit gewoon doen! En zo was het in drie weken geregeld. Onbegrijpelijk dat het zo lang heeft moeten duren.”

De clip staat sinds 1 januari op Youtube en zal vanaf 12 januari beschikbaar zijn op Spotify.

Advertentie

Cultuur Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×