Leiden Marketing heeft directeur Raymond Borsboom van cultureel organisatiebureau Artifex in de arm genomen om het Young Rembrandt Festival vorm te geven. (Foto: Chris de Waard).

Voor de zomer duidelijkheid over nieuw festival rond jonge Rembrandt

‘Meester en leerling’ zou het centrale thema moeten worden rond een nieuw festival waarbij de Leidse periode van Rembrandt van Rijn als inspiratie dient. Leiden Marketing laat momenteel onderzoeken of er plek is voor nog een festival in Leiden en wil voor de zomer beslissen of het er ook echt gaat komen.

Chris de Waard in gesprek met directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing over het plan voor een Young Rembrandt Festival.

Dat Young Rembrandt Festival zou een ‘DNA-festival’ voor de regio kunnen worden, zegt directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing. “Met een programma voor gezinnen en een apart programma voor kinderen.” Volgens Bulthuis worden vooral cultuurmakers uit Leiden zelf betrokken bij het onderzoek of er voldoende draagkracht is voor het festival zoals Leiden Marketing het voor ogen heeft.

 

Cultuur Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×