(Foto's: Stichting Netwerk Citymarketing Nederland).

Leiden wint prijs voor beste citymarketing

Tijdens het Nationaal Congres Citymarketing dat vandaag in Eindhoven plaatsvond, heeft Leiden de Nationale Citymarketing Trofee gewonnen in de categorie meer dan 100.000 inwoners. Bij de gemeenten tot 100.000 inwoners won Bergen op Zoom. De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) is een onderdeel van Stichting Netwerk Citymarketing Nederland en wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste citymarketing gemeente van Nederland van het afgelopen jaar. De jury moest kiezen uit vier uiteenlopende inzendingen.

De jury heeft gekozen voor de stad die een forse stap heeft gezet in haar citymarketingstrategie én aanpak. “De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd om de citymarketing dienstbaar te maken aan de uitdagingen van de stad. Er is op overtuigende wijze gekozen voor een doelgroep en marketingbenadering die de stad echt verder kan helpen,”aldus het juryrapport. “De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd het merk en de merkstrategie door te vertalen naar een aansprekend merkverhaal en combineert daarbij in haar strategie op een aansprekende manier heden, toekomst en verleden. De documentatie en de dynamische presentatie hebben de jury overtuigd.”

Bij de beoordeling zijn vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook is gevraagd naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Tenslotte is er gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied. Deze elementen worden tijdens jurypresentaties verder uitgediept, waarna een winnaar in beide categorieën wordt gekozen.

De vakjury bestaat uit Ton Rombouts (voorzitter), Erik Braun, Isabel Mosk, Thom Ummels, Robert Govers, Martin Boisen en Machteld Beekhuis. Gerben Baaij (Dordrecht Marketing) is dit jaar adviseur van de jury. Gemeente Dordrecht won vorig jaar de NCT-trofee in de categorie 100.000+.

De genomineerden voor de Nationale Citymarketing Trofee 2019 waren naast Leiden de gemeenten Eindhoven, Leeuwarden en Zwolle. Bij de gemeenten tot 100.000 inwoners was naast Bergen op Zoom ook de gemeente Hoorn in de race.

Advertentie

Cultuur Economie Leiden Wetenschap


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×