In Leiderdorp is woensdagmiddag het pop-up streekhuis geopend. Het minihuisje op wielen reist de komende weken door de ‘Streek van Ontdekkingen’ en doet naast Leiderdorp ook Oegstgeest, Katwijk en Leiden aan. De komende week staat het streekhuisje op het terrein van Brasserie Park bij de Houtkamp.
Het streekhuis werd geopend door de Leiderdorpse Wethouder Daan Binnendijk en is onderdeel van de campagne ‘Streek van Verrassingen’, een initiatief van de citymarketingorganisaties van Oegstgeest, Katwijk, Leiden en de gemeente Leiderdorp, gesteund door Rabobank Leiden-Katwijk.
Het pop-up streekhuis fungeert als een informatiepunt. Bezoekers vinden er informatie, tips en inspiratie over en in de regio. Van fiets- en wandelroutes tot leuke arrangementen en ‘geheime’ plekjes. Daarnaast wordt het pop-up streekhuis gebruikt om bloggers en vloggers uit Nederland, de eigen regio en Vlaanderen te laten overnachten. “Vanuit hier ontdekken zij de pareltjes in onze streek. Een prachtig initiatief”, vindt wethouder Binnendijk van de gemeente Leiderdorp. Hij kent de streek als geen ander. Na twaalf jaar wethouderschap in Rijnsburg, was hij de afgelopen jaren ook als wethouder aan de slag in Voorschoten en nu dus in Leiderdorp.
“De plek biedt inspiratie voor toevallige bezoekers, maar is tegelijkertijd het zomerse onderkomen van tal van journalisten, bloggers en vloggers”, vertelt Mincke Pijpers van Leiden Marketing. “Ik zou er zelf ook wel willen logeren, maar het is al behoorlijk volgeboekt.” Het pop-up streekhuis is in ieder geval te bezoeken tot en met 20 september 2020.
Van mobiele VVV tot media hot spot
Via de campagne willen de initiatiefnemers de regiobewoners activeren om de eigen omgeving te (her)ontdekken en er van te genieten: “Een Stad van Ontdekkingen met een Streek van Verrassingen en een zee aan mogelijkheden.” Voor de Rabobank is het verbinden van ondernemers met elkaar een belangrijker reden om zich aan het initiatief te verbinden vertelde ledenraadslid Nicoline Schuitemaker bij de opening.
Chris de Waard in gesprek met Marjolijn van der Jagt van Dorpsmarketing Oegstgeest en de Leiderdorpse wethouder Daan Binnendijk.
Leiderdorp, Oegstgeest, Katwijk, Leiden
Het pop-up streekhuis reist van Leiderdorp naar de kasteeltuin van Oud Poelgeest in Oegstgeest en gaat van daaruit naar camping Zuidduinen in Katwijk en de Tuin van de Smid in Leiden. Eind september eindigt de reis met een week bij Brasserie de Zijlstroom in Leiderdorp. “Er is veel animo voor de mogelijkheid om te overnachten”, weet marketingmanager Mincke Pijpers van Leiden Marketing. “We hebben nog maar een paar nachtjes over, maar de hele zomer is vrijwel gevuld. Van voorproevers uit de regio, ambassadeurs met een groot bereik tot aan professionele journalisten”.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907