De kantoorruimtes van de Stadsgehoorzaal worden tijdelijk gebruikt als callcenter. Voor het project ‘Tijdelijk dicht, maar altijd open voor jouw verhaal’ worden bezoekers van het theater door medewerkers opgebeld om te vragen hoe het met ze gaat. Omdat de zalen van de theaters gesloten zijn wordt er zo geprobeerd contact te maken met het publiek.
Leidenaren kunnen zich opgeven voor het ‘Bel-me-wel’-register om hun verhaal te kunnen doen aan de telefoon. Monique Aalbers van de stadsgehoorzaal: “We maken contact met de bezoekers en iedereen die met theater te maken heeft, die we zo ontzettend missen, om even te vragen hoe het met ze is en letterlijk open te staan voor hun verhaal.”
Casper Chaudron in gesprek met Monique Aalbers en Irene Pronk van de Leidse Schouwburg – Stadsgehoorzaal. Ook te horen: Jochem Myjer, Martan van der Vliet en Marijn Weststrate.
Martan van der Vliet, een van de bellers van de Stadsgehoorzaal, merkt dat veel mensen het wel fijn vinden om even gebeld te worden. “Ik sprak net een wat oudere vaste bezoeker die zij dat hij vaak met zijn partner kwam en dat toch wel heel erg miste.” Ook directeur Irene Pronk helpt mee met bellen: “Je merkt dat mensen het fijn vinden om even aandacht te hebben en een praatje pot te houden. Heel bijzonder om te doen.” Ambassadeur van de Leidse Schouwburg Jochem Myjer heeft ook een tijdje aan de telefoon gezeten.
Of er later iets met de verhalen van de bezoekers gaat gebeuren, moet nog besproken worden. Pronk: “Ik heb soms wel meegeschreven want verhalen van de Leidenaren zijn natuurlijk altijd mooi.” Het theater hoopt volgende week het nieuws te krijgen weer open te kunnen gaan. Deze week wordt er daarom nog volop gebeld. Aanmelden voor het ‘Bel-me-wel’-register kan op de site van de Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907