Het speciale ‘450 jaar Leidens ontzet’ shirt dat Bas de Wit van de gelijknamige herenmodezaak heeft ontwikkeld met modemerk ‘A Fish named Fred’ komt net op tijd voor een viering in stijl van het jubileum van Leidens Ontzet. “Half september komen ze binnen”, weet De Wit inmiddels zeker.
Het unieke shirt is uitsluitend te koop bij de twee bij winkels van Bas de Wit op het Vijf Meiplein en op de Nieuwe Rijn. Het design team heeft het shirt ontwikkeld en daarbij de belangrijkste elementen van Leidens ontzet in het ontwerp opgenomen: “Haring, hutspot en de Leidse Sleutels. Het witte brood ontbreekt helaas omdat die niet goed uitkwam op het shirt”, vertelt De Wit enthousiast.
Bas de Wit is geboren en getogen Leidenaar en al 16 jaar eigenaar van de gelijknamige herenmode winkels. Ook eigenaar Rob Schalker van A Fish named Fred is geboren Leidenaar. De Wit: “Samen kwamen we tot het idee om een uniek shirt te ontwerpen speciaal voor Leiden. En we zijn supertrots op het resultaat.”
A Fish named Fred staat bekend staat om de unieke en opvallende ontwerpen. Elk kledingstuk is gekoppeld aan een thema en een Leids shirt paste daar goed bij.
Het Leidens Ontzet shirt wordt in zeer beperkte oplage geproduceerd. Wie er stijlvol bij wil lopen tijdens Leidens Ontzet kan zich daarom het beste alvast inschrijven via de website van Bas de Wit.
Economie LeidenSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907