De waterbeheerder is blij met de samenwerking met mboRijnland voor het bedenken van een campagne. (Foto: Chris de Waard)

Studenten mboRijnland bedenken campagne voor Hoogheemraadschap

Tweedejaarsstudenten marketing van mboRijnland zijn begonnen aan het ontwerpen van een minicommunicatiecampagne voor jongeren over het werk van het Hoogheemraadschap van Rijnland. Ze gaan onder meer een webpagina maken.

De waterbeheerder is blij met deze samenwerking met mboRijnland. “Voor ons is het namelijk heel belangrijk dat we de toekomstige generatie vertellen wat wij als organisatie doen en hoe belangrijk het is om waterbewustzijn te creëren”, zegt hoogheemraad Marjon Verkleij. “Wij hopen dat deze studenten onze boodschap in hun taal kunnen gaan overbrengen aan generatie Z. Zij dragen namelijk bij aan de toekomst van Rijnland.”

Ook de onderwijsinstelling is enthousiast. Die maakt bij de opleidingen gewoonlijk gebruik van gesimuleerde opdrachten. “Dat de studenten nu aan het werk gaan voor een echte opdrachtgever, dat maakt het extra leuk”, vertelt Eric van Vliet, teamleider Legal & Marketing bij mboRijnland. “Dit is het soort werk waarmee ze na hun opleiding ook mee aan de slag gaan.”

Kick-off
Op 11 november was de kick-off. Toen maakten circa dertig tweedejaarsstudenten marketing- & communicatiespecialist van het mboRijnland kennis met het werk van het Hoogheemraadschap van Rijnland en kregen ze de opdracht voor de minicampagne mee. Bij de uitvoering ervan worden ze de komende tien weken begeleid door docenten van mboRijnland. Eind januari vinden de eindpresentaties plaats.

Duurzaamheid Economie Leiden Maatschappij Onderwijs Regio


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×