(Foto: Chris de Waard)

Gemeente Leiden opent meldpunt onduidelijke taal

Vanaf deze maand kunnen Leidenaren gebruikmaken van een meldpunt voor onduidelijke taal. Bij het taalmeldpunt kunnen inwoners onduidelijke en slecht begrijpbare taal in brieven of andere communicatie vanuit de gemeente aan de orde stellen. Op die manier wil de stad de eigen communicatie verbeteren en een inclusiever beleid voeren.

Wethouder Abdelhaq Jermoumi (kansengelijkheid, jeugd en onderwijs) legt uit waarom de gemeente het meldpunt in het leven heeft geroepen: “We vinden het in Leiden belangrijk dat iedereen mee kan doen. Daarvoor is het ook belangrijk dat we onze inwoners zo goed mogelijk informeren. Dat gaat vaak goed, en toch glippen er soms brieven doorheen die duidelijker hadden gekund. Daarom starten we nu met het meldpunt onduidelijke taal. Zodat we ons werk kunnen verbeteren en onze brieven duidelijker kunnen maken.”

Melding maken
Via leiden.nl/taalmeldpunt kunnen inwoners een melding doen van een onduidelijke tekst of brief. De folders met uitleg over het meldpunt liggen bij verschillende welzijnsorganisaties en op andere plekken waar veel bezoekers komen met vragen over brieven.

De welzijnsorganisaties die meedoen zijn: BplusC, BuZzLeiden, Incluzio en Leids Steunloket Migranten. De folder ligt ook bij de balie van het stadhuis en stadskantoor.

Advertentie

Leiden Maatschappij


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×