Met een item over de opening van de Leidse winkel van Fashionomi in de Haarlemmerstraat heeft Sleutelstad voor het eerst meer dan een miljoen kijkers bereikt via sociaal medium TikTok. Dat aantal werd binnen twintig uur gehaald. Meer dan 30.000 mensen gaven het item bovendien een ❤️. Ook via het Instagram-kanaal van Sleutelstad doet de betreffende winkelopening het goed. Daar staat de teller inmiddels op 410.000 kijkers.
Sleutelstad is al jaren actief via verschillende sociale mediakanalen, maar nadat er medio 2024 wijzigingen kwamen in de traditionele uitzendkanalen die Sleutelstad als streekomroep voor Leiden en omgeving kan inzetten, is meer dan ooit ingezet op het vergroten van het online bereik. Dat de omroep daarin goed slaagt, blijkt uit het ene na het andere bezoekersrecord dat wordt gebroken.
Via de eigen website bereikt Sleutelstad dagelijks enkele tienduizenden bezoekers, maar via Facebook, Instagram en TikTok wordt nog eens een veelvoud daarvan bereikt. In het bijzonder jongeren weten Sleutelstad in steeds groteren getale te vinden. Zo stijgt de groei van het aantal volgers op Instagram elke maand verder door. Afgelopen maand kwamen er bijvoorbeeld ruim 1.400 nieuwe volgers bij.
Leiden Maatschappij RegioSleutelstad
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907