(Foto: Chris de Waard)

Huis-aan-huisbladen Leids Nieuwsblad en Weekendkrant verkocht

Telstar Mediagroep neemt per 1 januari 2026 de titels van Buijze Pers over. Het gaat om de regionale nieuwsmerken de Weekendkrant en het Leids Nieuwsblad. “Met de overname verstevigt Telstar Mediagroep haar positie in het lokale en regionale medialandschap”, zo laat het bedrijf in een verklaring weten.

De Telstar Mediagroep is actief in Zuid-Holland, Zeeland en Brabant en geeft een scala aan huis-aan-huisbladen uit met een totale oplage van bijna een miljoen. De nu overgenomen titels behouden volgens Telstar hun eigen identiteit en aandacht voor lokale journalistiek.

Het in Noordwijk gevestigde Buijze begon in 1927 als grafische bedrijf en drukkerij en gaf de afgelopen decennia een hele serie huis-aan-huisbladen uit in de Leidse regio en de Duin- en Bollenstreek. Nu zijn dat alleen nog het Leids Nieuwsblad en de Weekendkrant in de Bollenstreek.

Directeur Hans Buijze van Buijze Pers noemt de Telstar Mediagroep een zeer geschikte partij om de Weekendkrant en het Leids Nieuwsblad voort te zetten. “Zij hebben oog voor lokaal nieuws en begrijpen hoe belangrijk het is om dichtbij de lezer te blijven. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij de titels met dezelfde betrokkenheid en kwaliteit zullen continueren.”

Volgens directeur-eigenaar Erhard Soeterbroek van de Telstar Mediagroep blijft de redactionele koers van de twee titels ongewijzigd. “Continuïteit voor lezers, adverteerders en samenwerkingspartners staat centraal.”

Advertentie

Leiden Maatschappij Regio


Sleutelstad
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×