SP start klachtenlijn voor gedupeerden Nuon

Bijna 30.000 energiegebruikers van Nuon in de Leidse regio merkten bij de jaarafrekening, dat ze een nieuw maandvoorschot moesten betalen van soms 50 tot 95% hoger dan het vorige. Dat stelt de Leidse SP-fractie. Gedupeerden kunnen bellen naar Nuon om de fout te laten herstellen. De SP vindt het echter onrechtvaardig, dat mensen zélf actie moeten ondernemen.

“Als klanten protesteren erkent Nuon haar fout. Alle gedupeerde klanten kregen een brief toegestuurd waarin zij werden geadviseerd te bellen met de Nuon via een speciaal daarvoor geopend telefoonnummer. Ik vind het echter zeer bedenkelijk dat de Nuon – degene die de fout heeft gemaakt – haar verantwoordelijkheid niet neemt, maar deze in de schoenen schuift van haar klanten”, zegt fractievoorzitter Paul Day. “Wie niet belt, krijgt geen gecorrigeerd voorschot.”

Naar aanleiding van deze zaak, opent de SP een klachtenlijn en roept gedupeerden op om in de week van 23 t/m 27 februari tussen 13.00u en 17.00u te bellen naar de SP Hulpdienst Leiden e.o. Met de klachtenlijn wil de SP niet alleen inventariseren hoeveel Leidse klanten de dupe zijn geworden van deze fout, ook wil de partij uitzoeken waarom de bellers niet bij alle medewerkers dezelfde behandeling krijgen.

Het telefoonnummer van de SP Hulpdienst Leiden e.o. is 071 – 5 28 04 83.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon
071 - 5235907

Whatsapp
06 - 16811160

×