Chatten over belastingvragen hoogheemraadschap

Het hoogheemraadschap van Rijnland is deze week gestart met een chatpilot voor belastingvragen. Hiermee wil Rijnland burgers en ondernemers zes weken lang direct online antwoord geven op hun vragen over de belastingaanslag van het waterschap. Als de proef slaagt, overweegt Rijnland de chatservice te openen voor vragen over waterkwaliteit en waterveiligheid. De nieuwe service moet het voor burgers en ondernemers gemakkelijker maken om vragen te stellen en snel informatie te verkrijgen. Tijdens het online gesprek krijgt de bezoeker direct antwoord. Rijnland werkt hard aan het verbeteren van haar dienstverlening. Deze nieuwe dienst is daar een belangrijk onderdeel van.

De achterliggende gedachte is dat communicatie via chatten sneller is dan via e-mail. Ook voor dove en slechthorende klanten is dit een uitkomst. Daarnaast kan de belastingbetaler na het online gesprek direct een afschrift per email ontvangen om alle informatie nog eens rustig na te lezen, wat we na een telefoongesprek niet mogelijk is. De nieuwe chatservice is bereikbaar vanaf Rijnlands homepage of via de belastingpagina .   

Tijdens de proef kunnen burgers en ondernemers de nieuwe chatservice alleen gebruiken voor vragen over de belastingaanslag van het waterschap. Rijnland biedt bijvoorbeeld direct hulp bij het invullen van formulieren rond de belasting zoals het online bezwaarschrift. Het chatgesprek blijft namelijk open staan terwijl de belastingbetaler een formulier invult. Het hoogheemraadschap van Rijnland is het eerste waterschap dat deze service biedt.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Whatsapp Studio
071 - 5235908

×