Politie scoort goed met klantvriendelijkheid

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die door Politie Hollands Midden worden geinformeerd tijdens het doen van een aangifte zeer tevreden zijn. De politie scoort een 8.8 als het gaat om klantvriendelijkheid. Vorig jaar maart is gestart met het geven van informatie rond de aangifte die mensen doen. Sinds de start zijn ruim 14.000 aangevers persoonlijk, telefonisch of schriftelijk geïnformeerd. De afgelopen maanden werden 470 mensen gebeld en werd gevraagd naar de tevredenheid over de informatie die men krijgt als er aangifte wordt gedaan. Het onderzoek bevestigt dat aangevers willen weten wat de politie met de aangifte doet, aldus Politie Hollands Midden.

Korpschef Jan Stikvoort is blij met de uitslag van het onderzoek. “We willen weten wat de burger van de politie verwacht. De uitslag van dit onderzoek geeft aan dat we op de goede weg zitten. Aangevers hebben er recht op te weten wat er met hun aangifte gebeurd. Contact met de politie is voor veel mensen niet iets wat dagelijkse kost is. Daarom is het zo belangrijk dat goed verloopt. Mijn korps werkt daar hard aan en wil daarmee bereiken dat de tevredenheid en het vertrouwen in de politie toeneemt”, aldus Stikvoort.

Geen categorie


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×