De gewraakte affiche van Connexxion.

Campagne Connexxion valt slecht in Leiden

Een campagne van Connexxion om meer mensen per bus naar het centrum te vervoeren. Daar kan toch niemand tegen zijn, zou je zo denken. Dat klopt ook wel, behalve als de uitvoering tegen het zere been is van alle partijen die zich al jaren inzetten voor de bereikbaarheid van Leiden. Met een huis-aan-huis verspreidde folder maakt Connexxion reclame voor het dalkaartje van 2,20 euro, maar doet dat over de rug van onder meer de gemeente Leiden die de stad met parkeergarages en een kostbaar Parkeerroute informatie systeem (PRIS) ook voor de automobilisten bereikbaar wil houden. De garages zijn altijd vol, zo suggereert de busmaatschappij.

Directeur Chris Verplancke van de Stichting Stadsparkeerplan Leiden is in elk geval ‘not amused’. “Met het ondernemersfonds en gemeentelijk geld wordt de parkeercampagne al jaren gevoerd. Connexxion gaat er nu recht tegenin met overheidsgeld.” Bij de gemeente was nog niemand bereikbaar voor een reactie.

Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×