Gemeente verbetert publieke dienstverlening

De gemeente gaat alles in het werk stellen om de publieke dienstverlening te verbeteren. Het is de bedoeling dat de wachttijden bij Burgerzaken korter worden, dat burgers sneller antwoord krijgen op de brieven die zij de gemeente sturen en dat de telefonische bereikbaarheid verbetert. Om dit voor elkaar te krijgen, zal de afdeling Burgerzaken nog dit jaar ook op de zaterdagen en op één extra avond per week geopend zijn.

Verder zal ook de digitale dienstverlening gestimuleerd worden, om zo het aantal bezoekers van Burgerzaken te verminderen.Daarnaast komen er periodieke rapportages over de afhandeling van post. De afdelingsmanagers zullen daar indien nodig op worden aangesproken. De medewerkers krijgen een extra opleiding om zich beter te bekwamen in de postafhandeling.Tenslotte zal er in september een telefonische bereikbaarheidsanalyse uitgevoerd worden, die moet leiden tot verbetering van de telefonische bereikbaarheid.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

×