Rokende vrouw valt in slaap en komt om het leven door brand

Een 44-jarige vrouw uit Leiden is afgelopen nacht om het leven gekomen bij een brand in haar portiekflat aan de Churchilllaan. Rond 01.15 uur sloeg één van de buren alarm en gingen de hulpdiensten ter plaatse. Voor het slachtoffer was het toen al te laat. Reanimatie mocht niet meer baten. De vrouw is met een sigaret in de mond in slaap gevallen en kwam door verstikking om het leven. Rond 01.30 uur gaf de brandweer het sein brand meester en konden omwonenden weer terug naar hun flat. Woningcorporatie de sleutels, eigenaar van de woning, reageert geschokt op de brand. Een woordvoerder spreekt van een dramatische gebeurtenis voor de naasten en buren van het slachtoffer.

De Sleutels heeft alle omwonenden vandaag een brief gestuurd waarin bewoners geinformeerd worden over zaken als slachtofferhulp en hulp bij reparaties en verzekeringen.

Een verkoopmarkt in de tuin van het complex, waar de Sleutels een aantal woningen uit onder andere het door brand getroffen complex te koop aan wilde bieden, gaat niet door en is verplaatst naar 11 juli.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon
071 - 5235907

Whatsapp
06 - 16811160

×