Leiden krijgt klantcontactcentrum

Eind volgend jaar voert Leiden één centraal telefoonnummer in voor alle vragen aan de gemeente: 14 071. Via een centraal klantcontactcentrum (KCC) in het Stadsbouwhuis kunnen burgers, bedrijven en instellingen in de toekomst terecht voor al hun vragen over gemeentelijke producten en diensten. Leiden wil daarmee de dienstverlening op een hoger peil brengen. Vanaf 2015 is via hetzelfde nummer informatie over alle overheidsinformatie op te vragen.

In de huidige situatie is de gemeente Leiden te bereiken op ten minste twaalf servicenummers. Afhankelijk van de vraag moet er een keuze gemaakt worden voor een specifiek servicepunt. In de nieuwe situatie is er nog maar één nummer en wordt er zoveel mogelijk direct een antwoord gegeven. Als het nodig is, wordt er doorverbonden naar een inhoudelijk deskundige.

De bestaande servicenummer worden nog een tijdlang doorgeschakeld naar het nieuwe centrale nummer, zodat die voorlopig ook gewoon blijven werken. Mensen die straks 14 071 bellen, komen via een keuzemenu bij de juiste gemeente terecht. Wie nu belt kan ook al Leiden als woonplaats inspreken, maar krijgt dan een vriendelijke dame aan de telefoon van de gemeente Kaag & Braassem. die gemeente is op dit moment nog de enige gemeente die gebruik maakt van het centrale nummer voor gemeenten in de telefoonregio 071. Ze kan bellers vervolgens wel doorverbinden met het stadhuis in Leiden.

Leiden


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon
071 - 5235907

Whatsapp
06 - 16811160

×