Kleding op elektrische kachel veroorzaakt brand

Een bewoner van een villa aan de Hoge Rijndijk in Zoeterwoude, had wat kleding op een elektrisch kacheltje gelegd om te laten drogen. Dat liep niet goed af en vanmorgen rond 09.30 uur gingen de brandmelders af. Geschrokken werd de brandweer gebeld en omdat de brandweer van Leiden al elders aan de slag was, rukte een wagen van Leiderdorp uit. Aan de achterzijde van het pand kwam rook naar buiten. Brandweermannen gebruikten een ‘bonkie’ om een aantal afgesloten kamers binnen te gaan en ontdekten in één kamer de brandhaard: het kacheltje. Ten behoeve van de ventilatie zijn ook enkele ramen ingeslagen. Het vuur werd geblust en met een warmtecamera voerden de brandweerlieden een laatste controle uit.
(Foto: www.district.16.nl K. Kruidenberg.)

Regio


Studio
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Whatsapp Studio
071 - 5235908

×