Uit onderzoek van de Rekenkamercommissie blijkt dat het Leiden ontbreekt aan een citymarketingstrategie die richting geeft aan marketingactiviteiten. (Afbeelding: Gemeente Leiden)
Binnenkort bespreekt de gemeenteraad de ambities voor Citymarketing in Leiden. Om de raad bij de voorbereiding hierop te ondersteunen heeft de Rekenkamercommissie onderzocht hoe de organisatie rond Citymarketing van Leiden de laatste tijd heeft gefunctioneerd en wat het de stad heeft opgeleverd. In de afgelopen vier jaar heeft de gemeente geprobeerd met citymarketing de stad Leiden te positioneren met grote evenementen als het Glazen Huis en het Cultuur- en Kennisfestival.
De Rekenkamercommissie, een onafhankelijk orgaan dat gevraagd en ongevraagd het bestuurlijk handelen onderzoekt van de gemeente Leiden, concludeert dat er concrete resultaten zijn behaald, maar dat het helaas niet mogelijk is een relatie te leggen tussen de kosten en de baten. De gemeente zal duidelijk moeten maken wat ze wil bereiken met citymarketing en zal hiervoor het benodigde geld beschikbaar moeten stellen. De uitvoering moet ze echter volledig overlaten aan Leiden Marketing zelf. Ook zal er een aantal verbeteringen in de aansturing en de rol van e gemeente worden doorgevoerd. Het volledige eindrapport van deze evaluatie kunt u via deze link online bekijken.
De voorzitter van de Rekenkamercommissie, Rob van Lint, vertelde vanmiddag in Nieuws071 aan Willem de Gelder over de het onderzoek naar Citymarketing in Leiden.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907