Directeur Leiden Marketing: "Kritiek terecht"

Directeur Martijn Bulthuis van Leiden Marketing kan zich wel vinden in het kritische rapport dat de Leidse rekenkamercommissie (RKC) vorige maand over zijn organisatie uitbracht. Ook het college van B en W herkent er veel in. “Maar”, zo zegt Bulthuis ook, “we zijn al druk bezig met verbeteringen.” Volgens de RKC is de organisatie van Leiden Marketing veel te complex en zijn gestelde doelen niet allemaal even haalbaar. Ook omdat ze soms nieteens door Leiden Marketing te beïnvloeden zijn.

Directeur Martijn Bulthuis in gesprek met Chris de Waard over de veranderingen in organisatie en beleid bij Leiden Marketing.

Leiden Marketing krijgt zo’n acht ton per jaar van de gemeente. De helft van dat bedrag gaat op aan de exploitatie van het VVV, het Expat Centre en de organisatie van twee festivals per jaar. Met de rest van het geld moet Leiden beter op de kaart gezet worden. Dat moet beter en vooral beter meetbaar.

Leiden Marketing wil zelf ook graag veranderen. De organisatiestructuur wordt de komende tijd aangepast. Daarbij fuseren onder andere de deelnemende stichtingen – Visitors Centre Leiden en Stichting Stadspartners Leiden -  en komen er een Raad van Commissarissen en een adviesraad die Leiden Marketing gaan adviseren.

Leiden


Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden

E-mail
redactie@sleutelstad.nl

Telefoon Redactie
071 - 5235907

Privacy Policy

×