GroenLinks-raadslid Ashley North kan opgelucht ademhalen. De Stadsbank verricht volgens het college goed werk, er zijn nauwelijks klachten en er komt periodiek onderzoek naar de klanttevredenheid. (Archieffoto: Chris de Waard).
Naar aanleiding van klachten over de Stadsbank Leiden van onder andere de Leidse Janny van Wanrooij in een uitzending van Sleutelstad, heeft GroenLinks raadslid Ashley North begin mei een aantal vragen gesteld over de werkwijze van de schuldhulpverlener. Die zou klanten onder meer intimideren.
Volgens het college is er niks aan de hand. In de afgelopen 12 maanden kwamen er slechts vijf klachten binnen, waarvan er maar een in behandeling is genomen. Wel wordt er voortaan een keer per twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek gehouden, maar dat was de gemeente toch al van plan op basis van een advies van de brancheorganisatie voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren (NVVK).
LeidenSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907