Studentenverenigingen, Gemeente Leiden en Leiden Marketing gaan samenwerken

De Plaatselijke Kamer van Verenigingen en de Gemeente Leiden gaan samenwerken. Het partnerschap tussen studentenverenigingen en stad werd gistermiddag gesloten met de ondertekening van een convenant. In het plan ‘Student en Stad’ worden samenwerkingen aangegaan op het gebied van cultuur & kennis.

Het partnerschap komt voort uit overleg tussen de Gemeente Leiden, Leiden Marketing, de Plaatselijke Kamer van Verenigingen en de vijf grote Leidse studentenverenigingen. Het gaat dan om de verenigingen L.S.V. Minerva, L.V.V.S Augustinus, SSR-Leiden, V.S.L. Catena en A.L.S.V. Quintus.

Innovatie en samenwerking
Het plan bestaat eruit dat er jaarlijks gezamenlijk twee evenementen opgezet worden door de studentenverenigingen voor Leiden. Daarnaast komt er een denktank, waarin studenten gaan meedenken over projecten en beleidsvraagstukken van de gemeente en Leiden Marketing. Tegelijkertijd wordt er een Leidse cultuurkaart geïntroduceerd waarmee studenten culturele instellingen kunnen bezoeken.


Chris de Waard sprak met Martijn Bulthuis (directeur Leiden Marketing), Max Grapperhaus (L.S.V. Minerva) en Robert Strijk (wethouder cultuur) over de nieuwe samenwerking.

Delen

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Over de auteur

Rolf Eijgenraam

Je bent nu offline