Verkeersinfarct door werkzaamheden N206

14

Het verkeer in Leiden Zuid-West had afgelopen weekeinde flink veel last van de werkzaamheden die de provincie Zuid-Holland laat uitvoeren aan de N206 richting Voorschoten. In verband met het werk aan de weg, werd het verkeer omgeleid via de Churchilllaan en de Vijf Meilaan waar flinke files ontstonden.

Delen

14 reacties

  1. Ideaal om aan te tonen dat het OV hier ook weer tekort schiet, zelfs in het weekend. Maar Leiden doet er niet veel aan. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten te komen waar de verkeersstromen zijn en dat vervolgens voorzien van werkend OV, zodat automobilisten zien en concluderen “Verrek, dat is handig!”. Waarom zou je nou zoiets logisch doen? Gewoon laten vastlopen…
    Ik zeg, doe er wat aan, gemeente, provincie, Rover!

    • De Tuinman op

      Bij gebrek aan aparte busstroken, staan de bussen hier net zo lang in de file als de andere weggebruikers. Of de gemeente Leiden in het aanpassen van OV tijdens wegwerkzaamheden een rol kan spelen, is de vraag. De gemeente kan hier hooguit op aandringen. Of Rijkswaterstaat er aan wil meewerken: zeer waarschijnlijk niet, want dan had het het OV voorrang moeten geven op het andere verkeer en waren de files langer geworden. OV had in dit geval het probleem verergerd.
      De verkeersinfarct geeft haarscherp aan hoe belangrijk het is, dat de Rijnlandroute snel wordt aangelegd. De werkzaamheden aan de Lammebrug (verbreden) bij het Lammenschansplein kunnen inderdaad pas na oplevering van Rijnlandroute geschieden om te voorkomen dat de stad op slot gaat.

      • Omdat Gemeente Leiden zich niet hard maakt voor het oplossen van de knelpunten zoals Lammeburg blijven wij met z’n allen voorlopig vaststaan. De Rijnlandroute gaat dit niet oplossen want PZH gaat de Lammebrug volgens de huidige planning op de schop nemen tussen 2019-2022. Nog voordat de verbinding A4-A44 klaar is. Dus reken je niet rijk….

      • Waar een wil is is een weg beste Tuinman, zonder Rijnlandroute kunnen we het lammeschansplein heus wel aanpakken. Het is natuurlijk niet zo dat voor elke wegopenbreking eerst een snelweg gebouwd dient te worden. Mensen zijn creatief, het zal ons heus wel lukken. Maar er is onwil, en wie weet waarom mag het zeggen.. Ik heb wel zo m’n ideeën..

  2. Harry Dent op

    Op 17 miljoen inwoners bezitten we en rijden we in 9,8 miljoen voertuigen. Dus auto’s, vrachtwagens, bestelauto’s, scooters en motoren. Per km2 telt NL 270 voertuigen, in Zuid Holland is dit 500 per km2. Dus bij wegonderhoud, ongelukken, slecht weer is filevorming onvermijdelijk in deze provincie en nauwelijks op te lossen met meer asfalt of harder rijden. Inzetten op meer en beter OV kan helpen, maar helaas is het geen deur tot deur oplossing. En voor die laatste gaat de huidige generatie. Met de auto dus, ook in de grotere steden met een relatief dicht OV systeem. Kwestie van wennen dus.

  3. De Rijnlandroete lost helemaal niets op. Het is een netwerkverbinding Den Haag – Amsterdam waarin RWS en I&M een doorslaggevende rol gespeeld hebben. Leiden kijkt slechts toe. Zowel N206 door deze stad als de knelpunten aan de rand dezer stad blijven in de lengte der dagen geteisterd worden door filevorming. Bij de A44 verdwijnt overigens een busstrook in de A44 bij de brug over de Oude Rijn. OV heeft geen prioriteit in deze regio. Dus een klinker uit de N206 en boel loopt hopeloos vast. Zie boven.
    Bovengenoemde inspreker HD geeft exact weer wat het probleem is: OV kan nooit van deur tot deur bedienen. Alleen niet autogebruikers en idealisten zullen het schonere OV gebruiken om van A naar B te komen. Het zal de gemiddelde automotoot een zorg zijn. In de file ligt de iPad met Patience immers toch altijd binnen het online handbereik. Een duoverslaving ten top uit.

    • Nathalie Bouwmeester

      Omdat gemeente Voorschoten weigerd hier aan mee te werken…. Leiden heeft al vaker geprobeerd of gemeente Voorschoten de brug tijdelijk wil openstellen voor al het verkeer maar het antwoord is altijd NEE

  4. Voorschotenaar op

    Leiden heeft een verkeersinfart? Voorschoten krijgt “even” een by-pass! Leiden: handen af van onze Hoflandbrug!

  5. De hoflandbrug tijdelijk openen voor verkeer zou een oplossing zijn…. Helaas zijn er heel veel Voorschotenaren hier zwaar op tegen… Want ow ow ow als je aan hun dorp komt…. Maar wel voor alle winkels naar Leiden… Blijf dan ook lekker in dat dorp waar je zo gehecht aan ben!!!!

  6. Voorschotenaar op

    We winkelen graag in ons eigen gezellige dorp. Megalomaan en grootschalig Leiden heeft onze voorkeur helemaal niet meer. Wel de musea die zijn fantastisch. Vraag ook maar eens aan de dorpelingen in Oestgeest en Zoetermeer. En Leiden lost zijn eigen auto infarct maar op. Wij moeten jullie by pass niet! Gelukkig heeft ons daadkrachtige gemeentebestuur de Rijnlandroute in de grond gekregen en blijft ons mooie dorp gespaard. En zullen we gemeente aanspreken op het gesloten blijven van de Hoflandbrug. Leiden, handen af van ons dorp!

Je bent nu offline