Van alle soorten reclame is buitenreclame bewezen effectief en daarnaast voordelig. Uit onderzoek blijkt dat de effectiviteit van reclameposters hoog is, en makkelijk geoptimaliseerd kan worden.
Effectiviteit
Inhoudelijk onderzoek naar buitenreclameposters toont aan dat er een aantal zaken zijn die de effectiviteit significant kunnen verhogen. In deze analyse zijn 187 posters onderzocht en zijn 80 tekst- en beeldcomponenten geïnventariseerd die invloed zouden kunnen hebben om de effectiviteit. Dit zijn bijvoorbeeld kenmerken zoals kleur, tekst, beeld en hoeveelheid informatie. Vervolgens werden de posters getest op productherkenning, aantrekkingskracht, overdracht van nieuwe informatie en interesse in het merk. Op basis van deze uitkomsten kunnen er een aantal conclusies worden getrokken; een poster moet niet te veel tekst bevatten, het logo moet duidelijk zichtbaar zijn en boven in poster geplaatst worden en blauwe kleuren doen het over het algemeen het beste.
Voordelig
In vergelijking met andere soorten reclame is buitenreclame zeer voordelig, gezien het bereik groot is en de kosten relatief laag zijn. Daarnaast zijn er veel opties die passen bij elk budget, waardoor deze reclamevorm voor elke ondernemer een mogelijkheid is. Naast billboards, LED-reclame, reclameborden op gebouwen zijn er ook kleinschaligere en meer betaalbare opties mogelijk. Om de zichtbaarheid van een lokale zaak te vergroten is gevelreclame een slimme zet. Om snel en goedkoop een winkelvloer of beursstad een eigen karakter te geven, kunnen roll-up banner‘s geplaatst worden. Deze opvallende banners zijn makkelijk te (ver)plaatsen en erg voordelig.
NieuwsSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907