Toerit Leiden-West bij A44 vanavond afgesloten

12

Ter voorbereiding op de aanpassingen aan de A44 bij aansluiting Leiden-West, worden er bomen gekapt tussen de rijbaan richting Den Haag en de oprit Leiden-West (toerit 8). Het kappen en versnipperen van de bomen is afgelopen vrijdag begonnen en morgen worden de werkzaamheden afgerond.

Komende nacht worden de houtsnippers afgevoerd. In verband daarmee is toerit 8 Leiden-West richting Den Haag afgesloten tussen 21.00 uur en 05.00 uur. Het verkeer wordt omgeleid via toerit 7.

Delen

12 reacties

  1. En daar verdwijnen weer een zooi bomen van de totaal 9000 bomen voor een zinloze roetriool, genaamd Rijnlandroete. De bouwboeren rukken steeds verder en laten een kaal landschap achter in de polders rond Leiden. Dadelijk met beton en asfalt kunstwerken in plaats van groene weiden, fluitende vogels en schone luchten. Voor de korte termijn denken Ponzi economie van het neoliberalisme en de grootwaanzin. Dit VVD66 Leiden troetelkind is zo’n symbool van de NIET duurzame, fossiele, autoverslaafde NL samenleving. Ondanks al dit lul verhalen over duurzame initiatieven in deze stad. En lost overigens niets op. De autoverslaafden verstoppen deze roetriool nog sneller dan de huidige infrastructuur. Wedden?
    Er is maar één oplossing voor dit probleem. Stem niet op het partijkartel dat dit land en deze stad, het milieu en het klimaat naar de knoppen helpt. Het groei- en machtsverslaafde partijkartel VVD, Draaikonten66, PvdAdieu en CDA. Overigens ruimschoots gedoogd door de tomatenpartij SP onder zopie Van der Kraats. Maar die lijkt haar onvergeeflijke fouten nu in te zien. Onder nieuw regime. Net als Groenlinks toen onder Kos in 2010.
    Denk goed na op 21 maart 2018. Denk goed na over de toekomst van een nieuwe generatie Leidenaren. Bevrijd ze van het verschrikkelijke neoliberalisme en haar vervuilende dictatuur.

  2. Dat de Rijnlandroute maar snel in gebruik genomen kan worden. En als daar bomen voor weg moeten, jammer dan. Ze planten wel weer nieuwe. Stilstand is achteruitgang, en stil staat het dagelijks op de Churchilllaan en de Voorschoterweg richting Lammenschansplein. En wie dat niet gelooft gaat daar maar eens kijken.

  3. Een inwoner van Leiden op

    @Japio: Wie zegt dat het straks niet stil staat op de Rijnlandroute? Dat schijnen ze te garanderen maar dat is theorie niet waar?

      • De RR gaat pas in 2023 open. En dan moet die boor niet vastlopen in de bodem. Kan zo gebeuren.
        De RR loopt na opening direct vast. Kijk maar eens naar de vele weefvakken nabij de A44. Wordt een brokkenweg. Net als die A4.
        Beter is om Nederland uit de auto te krijgen. En te zorgen dat die prop van de ochtendspits verdwijnt. Gewoon werk spreiden, telewerken.
        Ik ben bang dat deze oplossingen niet in het straatje van de rechtse asfaltfanaat Japio passen.

  4. Een inwoner van Leiden op

    @Japio: Denk je nu werkelijk dat hoe meer wegen hoe minder files? Keep dreaming. En nooit ernstig ziek geweest door vervuilde lucht zeker? Pak de fiets of het OV, ga dichter bij je werk wonen of stap in de spits met meer mensen in één auto.

  5. Laat ik voorop stellen dat ik op de fiets naar mijn werk ga. Ik spreek meer voor de mensen die beroepsmatig een auto/bedrijfsauto nodig hebben om hun werk uit te voeren. In een groeiende economie wordt dat alleen maar meer. En een timmerman, installateur, stratenmaker, bezorger enz enz enz zullen op het werkadres moeten komen. Hoe meer die stil staan hoe duurder het wordt voor iedereen. Maar dat snappen de meesten hier niet lijkt het wel. En andere werktijden en thuiswerken is makkelijk onder de ambtenaartjes onder jullie maar een kozijn vervangen vanaf huis gaat echt heel moeilijk. Denk daar eens over na.

    • Groeiende economie? Tot Mario Draghi/ECB de stekker uit de staatsobligatie aankoop, lees 30 miljard euro gratis geld/maand gaat trekken. Of beter gezegd moet trekken van de Duitsers. Per september a.s. Dan is het over en sluiten met die “groei” economie. NL leeft en groeit op de pof. En dat betekent ook einde files. Zonde van al dat nieuwe asfalt en verdwijnen van schaars groen.
      Inderdaad, een duurzame economie betekent helemaal overschakelen en anders werken. En anders leven en denken.
      De timmerman, stratenmaker… zijn niet de echte oorzaak van de file. Die gaan sowieso vroeg van huis. Het is die forensen prop tussen 7.00 en 9.00 uur en 16.00 – 19.00 uur die de files veroorzaakt. Daar kunnen we wat aan doen. Helaas heeft de kortzichtige rechtse politiek in Den Haag en Leiden en hun aanhanger Japio dat nog niet door. Jammer.

Je bent nu offline