Cultuurplatform ‘We Are Public’ haalt vijfhonderd leden

Minder dan een maand geleden werd in Theater Ins Blau het startschot gegeven voor de campagne van cultuurlidmaatschap We Are Public in Leiden. Nadat de eerste passen werden uitgereikt aan onder andere wethouder Robert Strijk begon de zoektocht naar tenminste 500 eerste leden voor 30 april. Zojuist is dit doel al bereikt: 500 Leidenaren hebben zich aangemeld voor We Are Public.

Via dit platform kunnen mensen op een nieuwe manier cultuur ontdekken en beleven. Voor een vast bedrag van 15 euro per maand genieten leden onbeperkt van de beste concerten, voorstellingen, films en exposities in hun stad. We Are Public werkt samen met meer dan 30 toonaangevende cultuurinstellingen van de stad, zoals de Leidse Schouwburg -­ Stadsgehoorzaal, Theater Ins Blau, Gebr. de Nobel, Rijksmuseum van Oudheden en Bioscopen Leiden.

De officiële start wordt gevierd op 20 april op de Koornbrug van 17.00 uur tot 20.00 uur. De opening is gratis en publiekelijk toegankelijk. Sinds het startschot van de We Are Public-­campagne in Leiden op 16 maart schoot de teller omhoog. Mensen sloten zich massaal aan als lid voor dit nieuwe cultuurlidmaatschap, waardoor het minimum van 500 leden zojuist is bereikt. De campagne loopt nog tot en met 30 april, nieuwe leden kunnen zich nog steeds aanmelden via: wearepublic.nl/leiden.

“Het is geweldig dat het zo snel is gegaan en dat we ruim voor de deadline die 500 cultuuroptimisten hebben gevonden”, zegt mede-oprichter Bas Morsch van We Are Public: “Je voelde de afgelopen weken ook echt het enthousiasme bij publiek en partners. Leiden is een echte We Are Public-­stad!” Ook mede-oprichter Leon Caren vindt het geweldig om te zien dat er nu zoveel gebeurt op cultuurgebied: “Veel toffe makers en locaties, en dus ook veel mensen die cultuur willen ontdekken en ondersteunen. Ik ben trots op mijn hometown Leiden”.

Bijna alle Leidse instellingen doen mee en We Are Public leden kunnen straks terecht bij onder andere Leidse Schouwburg -­ Stadsgehoorzaal, PS Theater, Gebr. de Nobel, Pieterskerk, Rijksmuseum van Oudheden, Boerhaave, Theater Ins Blau, Marktsteeg 10, LIFF, Bioscopen Leiden, Nieuwplaatz en Podium de X. Daarnaast is het lidmaatschap ook geldig in Amsterdam, Den Haag, Haarlem en Brabant. We Are Public wil zo ook een
nieuwe impuls geven aan de culturele kruisbestuiving tussen de verschillende steden.

We Are Public is een non-­profitorganisatie en werd ruim drie jaar geleden gelanceerd in Amsterdam
door culturele ondernemers Leon Caren en Bas Morsch. Ze wilden een community vormen van
culturele avonturiers en een nieuw zakelijk model voor de culturele sector ontwikkelen dat nieuw
publiek en daarmee meer inkomsten genereert voor cultuur.

Begin 2017 breidde het platform uit naar Den Haag en medio 2017 ook naar de vijf grote steden van Brabant: Den Bosch, Breda, Eindhoven, Helmond en Tilburg. Eerder dit jaar haalden ruim 900 cultuuroptimisten de organisatie ook naar Haarlem en nu is het de beurt aan Leiden.

Delen
Sligro Proef het Najaar!

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Je bent nu offline