Leiden reed de afgelopen vier jaar mee in het Bloemencorso voor de Bollenstreek om de stad promoten bij de circa één miljoen bezoekers die het corso jaarlijks trekt. Dit jaar zou Leiden niet meer meedoen, maar door een misverstand is er toch voor 15.000 euro een praalwagen opgetuigd. Leiden neemt de extra kosten voor lief om de corso-organisatie niet een week voordat het evenement plaatsvindt voor het blok te zetten.
Dekking voor de onvoorziene kosten heeft de gemeente gevonden in de subsidie voor Leiden Marketing die nog budget van 2018 over had. De wethouders Yvonne van Delft en Paul Dirkse zien het nu maar als een kans om Leiden opnieuw te presenteren aan de toeschouwers van het corso dat van 10 tot en met 14 april door de regio trekt. Dat schrijven ze vandaaag in een brief aan de Leidse gemeenteraad.
Cultuur Leiden RegioSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907