Nieuwe campagne voor gezondere sportkantines met #kanook

3

Voetbalvereniging RCL en hockeyclub Alecto in Leiderdorp zijn afgelopen weekend gestart met de campagne #kanook. Daarmee worden drie gezonde basisproducten onder de aandacht van de sporters gebracht, zodat ze eerder een gezonde keuze maken. De producten waar het om gaat zijn fruit, water en bruin brood.


Clinton Adeleke sprak met initiatiefnemer Robert Guis over campagne #kanook

De campagne is tot stand gekomen vanuit het project ‘De Maatschappelijke Agenda’ van Rabobank Leiden-Katwijk en ontwikkeld in samenwerking met Incluzio, JOGG, Welzijnskwartier en OWN agency.

Afgelopen zaterdag is de aftrap van de campagne begonnen bij RCL en Alecto. Volgens initiatiefnemer Robert Guis van OWN agency waren de kinderen erg enthousiast over de bruine tosti’s en stukken fruit. “Ik geloof dat het een gewoonte gaat worden dat er naast bittergarnituur ook water en fruit beschikbaar is in sportkantines.”

Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk sportclubs in de regio met #kanook mee te laten doen. Verenigingen worden op weg geholpen met advies, een kist gratis fruit, waterkannen en een #kanook startpakket. Geïnteresseerden kunnen hierover contact opnemen met Guis via robert@ownagency.nl.

Deze diashow vereist JavaScript.

Delen

Over de auteur

Clinton Adeleke

Je bent nu offline