Finalisten Leiden Awards bekend

Leiden Marketing heeft uit veertig nominaties voor de Leiden Awards, tweemaal drie finalisten bekendgemaakt. De Leiden Awards, dit jaar in het leven geroepen door Leiden Marketing, beloont initiatieven van organisaties of personen die Leiden op een bijzondere wijze op de kaart zetten. De vakjury, onder leiding van Gerda Schukking, heeft uit alle inzendingen een selectie gemaakt van tweemaal drie finalisten voor de categorieën ‘professionals’ en ‘liefhebbers’.

De finalisten in de categorie ‘professionals’ zijn in willekeurige volgorde: Het Youtube kanaal ‘Leiden op de Kaart‘, het Rijksmuseum Boerhaave en Onno Blom met zijn bijdrage rondom ‘De jonge Rembrandt‘.

In de categorie ‘liefhebbers’ zijn de finalisten: ‘De Leidsche Rembrandtdagen‘, het New York Times artikel ‘Chasing Rembrandt’s tulips on two wheels‘ en het Instagram account ‘Reezyard‘.

Het selectieproces om de finalisten aan te wijzen viel niet mee, vertelt Schukking van LEVEN!-Magazine. “Heel mooi om te zien dat zoveel organisaties, bedrijven en Leidenaren trots zijn op de stad en dat met liefde uitdragen. Het maakte de keuze voor de finaleplaatsen extra lastig”.

Jurylid Ton van Raan, Hoogleraar Ontwikkeling Wetenschap Technologie aan de Universiteit Leiden en bedenker van het motto ‘Leiden, Stad van Ontdekkingen’ zegt over het beoordelen van de inzendingen: “We hebben in het proces dan ook vooral goed gekeken naar het effect van het initiatief om Leiden, Stad van Ontdekkingen op de juiste wijze te positioneren”. Namens Leiden Marketing voegt jurylid Mincke Pijpers er aan toe dat in de ontwikkeling van de Leiden Awards het komende jaar wordt gekeken naar een nadere categorisering, zodat er gelijksoortige initiatieven gebundeld kunnen worden. “Dit eerste jaar van de Leiden Awards wilden we het initiatief zo laagdrempelig mogelijk maken”, aldus Pijpers.

De winnaars van de Leiden Awards worden bekendgemaakt op 21 november 2019 tijdens het Leidsche Plein, de halfjaarlijkse netwerkbijeenkomst van Leiden Marketing.

 

Delen

Reageren is niet (meer) mogelijk.

Over de auteur

Arjen Kennis

Je bent nu offline