De organisatie van de eerste online ‘veiling met een missie’ is tevreden. Aan het eind van de veilingweek (24 oktober tot en met 30 oktober) telden zij 1.930 biedingen en een totale opbrengst van 24.639,50 euro voor het goede doel. Het geld gaat dit jaar onder meer naar voedsel en mondkapjes in ontwikkelingslanden.
Als gevolg van de coronacrisis kon de opvolger van de missieveiling voor het eerst in 45 jaar niet in een zaaltje in Zoeterwoude-Dorp worden gehouden. Om de gesteunde initiatieven niet in de kou te laten staan koos de organisatie voor een online veiling.
Arme landen
De ‘gewone’ veiling brengt jaarlijks tussen de 40.000 euro en 50.000 euro op. Ondanks dat de opbrengst dit jaar een stuk lager ligt, is de organisatie tevreden. “We wisten vooraf niet of dit wel zou lukken. De opbrengst overtreft onze verwachtingen”, stelt een van de vrijwilligers die de veiling jaarlijks mogelijk maakt.
De opbrengst van de ‘veiling met een missie’ wordt verdeeld onder kleinschalige projecten, waar overwegend jonge inwoners van Zoeterwoude en omgeving bij betrokken zijn. Dit jaar wordt het geld vooral besteed aan voedsel en mondkapjes voor mensen in arme landen.
ZoeterwoudeSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907