Studenten Commerciële Economie van de Hogeschool Leiden hebben een vriendenboekje voor volwassenen ontwikkeld. Met het initiatief ‘WeWrite‘ willen ze eenzaamheid onder jongvolwassenen (18-25 jaar) verminderen.
WeWrite helpt mensen op een laagdrempelige manier om van kennissen naar echte vrienden te groeien. Het boekje doet denken aan een vriendenboekje dat bekend is van de basisschool, maar wel met vragen die zijn aangepast voor studenten. Er wordt bijvoorbeeld gevraagd naar de beste club- of kroegentip, de grootste dronkenblunder, maar ook naar het lievelingseten of het favoriete vakantieland.
“Dus ik weet nu wat ik voor deze gasten ga koken”, zegt Indy van Zanten lachend. Ze is samen met Quinten Pijnse van der Aa, Emerson Ortega en nog twee studenten initiatiefnemer van WeWrite. “Ook hebben we een bucketlist toegevoegd. Daarmee kan je eenzaamheid tegen gaan door gezamenlijke hobby’s te ontdekken. Als je allebei van voetbal blijkt te houden, kan je bijvoorbeeld eens samen naar een voetbalwedstrijd.”
Het project is onderdeel van het ondernemerschapsprogramma van de studie. Met het initiatief willen de studenten niet alleen praktijkervaring opdoen, maar ook een maatschappelijk probleem aanpakken. Naast het ontwikkelen en verkopen van het fysieke product leren ze veel over marketing, ondernemerschap en samenwerken in de praktijk.
Het boekje is te koop op de website van WeWrite.
Gijs Meijers sprak met studenten Quinten Pijnse van der Aa, Indy van Zanten en Emerson Ortega over WeWrite.
Economie Leiden Maatschappij OnderwijsSleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907