Op woensdag 29 november opent het Scheltema Complex voor de derde maal haar deuren voor het Scheltema Debat. In samenwerking met Connact, Club Populair en de Stichting Leidse Jongeren organiseert de werkgroep Citymarketing een uitdagend debat over maar vooral mét de Leidse jongeren. Onder leiding van Menno Bentveld van de VARA gaan de deelnemers en het publiek vanaf 20.00 met elkaar in debat aan de hand van de volgende thema’s: Hangjongeren; bij gebrek aan plek de straat als thuis? Jongerencultuur, lust of last? Talent en initiatief moeten beloond!! De deuren van het Scheltema Complex aan de Marktsteeg zijn open vanaf 19.30 uur, de toegang is gratis.
Het Scheltema Debat is een initiatief van de werkgroep Citymarketing in samenwerking met het Leidsch Dagblad en het Scheltema Complex. De werkgroep heeft zich tot doel gesteld een voorstel te ontwikkelen voor de citymarketingstrategie. De werkgroep was tevens initiatiefnemer voor het rapport Leiden, stad van ontdekkingen, Citymarketingplan Leiden 2006-2010 geschreven door bureau Berenschot. Eén van de concrete uitwerkingen van de aanbevelingen van dit rapport is het opzetten van een Leids debatcentrum.
De werkgroep Citymarketing bestaat uit de Universiteit Leiden, de Hogeschool Leiden, het ROC, de Museumgroep Leiden, de VVV Holland Rijnland, de Kamer van Koophandel, Leiden Life Meets Science, het LUMC, de Leidse Schouwburg, de Stichting Congresondersteuning, Koninklijk Horeca Nederland en het Centrummanagement Leiden.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907