Om ervoor te zorgen dat de slogan ‘Leiden, Stad van Ontdekkingen’ niet verwatert en beter bij de mensen tussen de oren blijft zitten heeft het College van B & W vandaag besloten tot een intern en extern communicatieoffensief. Het idee achter de slogan van Leiden als kennisstad moet stevig onderhouden worden in Leiden en daarbuiten en daar was volgens B & W een nieuwe leidraad hard voor nodig. Nieuwe medewerkers van de Gemeente Leiden krijgen een kennismakingsprogramma voorgeschoteld rond de achterliggende gedachte van Leiden, Stad van Ontdekkingen. Een jaarlijkse lunchlezing onder ambtenaren moet de betrokkenheid onder het bestaande personeel gaande houden. De interne media van de gemeente zullen vaker worden ingezet als reminder en er komen leuke in het oog springende hebbedingetjes voor de interne doelgroepen.
Voor de toekomstige raadsleden is een kennismakingsbijeenkomst gepland waarin voor de periode 2010-2014 alvast wordt verteld wat het College tussen 2006 en 2010 aan bepalende stappen heeft ondernomen om het programma als Stad van Ontdekkingen gestalte te geven. Continuiteit is van het allerhoogste belang, wil je als Leiden hierin serieus genomen blijven worden.
Andere partners van de Gemeente Leiden moeten vaker herinnerd worden aan hoe Leiden zich op de kaart wenst neer te zetten. Dat kan door het organiseren van partnerbijeenkomsten, het geven van een extra impuls aan de gezamenlijke promotiestrategie met omliggende gemeenten, het inzetten van het Leiden Panel, een schrijfwedstrijd onder de Leidse studenten en door er steeds maar op te blijven hameren in structuurplannen en visies.
Het kostenplaatje bij dit besluit van B & W bestaat gedeeltelijk uit uitgaven die al enkele jaren geleden vastgesteld waren en een aantal eenmalige posten.
Sleutelstad Media
Middelstegracht 87A
2312 TT Leiden
E-mail
redactie@sleutelstad.nl
Telefoon Redactie
071 - 5235907